Grøntsagslasagne ala Get Fit Inspiration

ogfi

I dag har jeg inviteret min gode veninde Mette fra Bloggen Get Fit Inspiration i køkkenet. Hun har nemlig en super god opskrift på grøntsagslasagne, som jeg synes I skal prøve. Opskriften er inspireret af et af Bo Bechs madprogrammer, men Mette og kæresten Martin har selv været en tur i køkkenet for at gøre retten endnu bedre. Der ud over har jeg også stillet Mette et par spørgsmål, så I kan lære hende lidt bedre at kende. Hun er nemlig en super sej pige, som har lagt sit liv om og tabt 14,1 kilo. Hun er en kæmpe inspiration for mig, og det håber jeg også at hun vil være for jer. 🙂

Ingredienser:

  • 500 g kød (du bestemmer selv hvilken slags. Du kan eventuelt også udelade kødet, så det bliver en vegetarlasagne).
  • 1 løg
  • 2 fed hvidløg
  • 2-3 gulerødder
  • 1 peberfrugt
  • 1 squash
  • 3 hele mozzarella – de runde (alt efter smag og behag)
  • 1 dåse hakket tomater
  • 1 dåse tomatpure
  • Oregano
  • Salt og peber

Fremgangsmåde:

  • Brun kødet i en gryde. Kom finthakket løg og hvidløg i gryden og varm igennem.
  • Hak gulerødderne og peberfrugten fint eller riv dem og kom det i gryden sammen med kødet.
  • Tilsæt dåsen med flåede tomater, dåsen med tomatpure og oregano og lad det hele reducere, mens du jævnligt rører rundt i gryden. Smag til med salt og peber.
  • Riv squashen på et mandolinjern i lange tynde stykker og skær mozzarellaen i tynde skiver.
  • Fordel squash skiver, kødsauce og mozarella i lag i et ildfast fad og placer det i midten af en forvarmet ovn ved 200 grader i ca. 20 min. Eller til mozarellaen har fået en gylden brun farve. Man kan evt. drysse lidt rasp ud over mozzarellaen for at den bliver ekstra sprød.

lululululu

Søsters gæster: Hvem er hende Mette?

… Det kan du blive klogere på her:

3 hurtige – alder, bopæl og beskæftigelse:

  • Jeg hedder Mette og er 22 år. Jeg er bosat i København på Nørrebro, hvor jeg har boet i 3 år. Til hverdag arbejder jeg som kontorelev, med speciale i HR, i et stort dansk firma. Jeg studerer også ved siden af mit fuldtidsjob. Ellers bruger jeg min tid på min kæreste, familie, venner og træning.

Du har også bloggen Get Fit Inspiration – hvorfor startede du med at blogge?

  • Jeg startede med at blogge, fordi jeg havde en drøm om, at jeg gerne ville inspirere andre, som også er i gang med et vægttab, eller som måske kun lige er begyndt. Den drøm er gået i opfyldelse. Jeg elsker når folk skriver til mig og spørger om råd, for jeg vil virkelig gerne hjælpe på den måde, som jeg nu kan. Det er vigtigt for mig at påpege, at jeg hverken er uddannet personlig træner eller kostvejleder, men jeg kan fortælle, hvad der virker for mig og min krop, og det kan måske hjælpe andre.

gfiq

  • Noget jeg lægger stor vægt på i min blog er, at jeg er ærlig omkring alt, som har med mit vægttab at gøre. Vægttab er jo ikke bare en dans på roser, så på min blog er der både plads til gode og dårlige dage. Min blog handler om mig og min kamp mod mit mål, og det håber jeg, at andre kan blive inspireret af.
  • Min blog er også en stor motivationsfaktor for mig selv, fordi der netop er nogle, som følger mig og mit vægttab. Så vil jeg gerne gøre lidt ekstra for at se godt ud, for det er jo ikke så fedt at skrive et indlæg, hvor jeg har taget på. Derfor presser jeg mig selv til at yde mit bedste og opnå gode resultater, som jeg kan dele med min søde og støttende læsere 🙂

Du har tabt dig en hel del. Hvad har maden betydet i dit vægttab?

  • Ja jeg har tabt en hel del. Jeg håber dog, at det er blevet til endnu mere, når jeg skal til diætist og vejes den 18. oktober. Men maden har virkelig betydet ALT for min livsstilsændring. Det er 80 % af et vægttab, og det skal man virkelig huske. På den første måned tabte jeg 2,8 kg KUN på grund af en kostændring. Jeg trænede slet ikke den første måned. Det siger altså lidt om, hvor meget en kostændring gør. Og så er det jo slet ikke kedeligt at spise sundt! Det har jeg oplevet, efter at jeg er startet. Hold da op hvor er der meget lækker sund mad, og hvor var jeg dog kræsen før – eller måske snarere junkfoodbesat. Mad og træning er begge vigtige ting i et vægttab, men fokus på kosten er virkelig det vigtigste!

gfiq2

Hvilken opskrift på Søsters Køkken er din favorit og hvorfor?

  • Min favoritopskrift er Lean Green Squash Spaghetti. Den smager så lækkert og er dejlig nem at lave! Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg  hader at lave mad, og ikke gider at bruge lang tid på madlavning. Derfor er denne ret perfekt til mig, og så elsker jeg endda også den sunde udgave af ostesaucen. Mums. Derudover er jeg også helt vildt med broccoli *cous cous’en*. Den er et hit herhjemme 😉

Søstertip: Bliv den næste af Søsters Gæster

  • Tusind tak til Mette for at dele den lækre opskrift og de kloge ord. Det er altid rart med lidt ny inspiration, og jeg håber, at I kunne lide indlægget. Måske jeg skulle gentage succesen i næste måned? Hvis du også har en lækker opskrift som du gerne vil dele her på Søsters Køkken, så send mig en mail med din opskrift og lidt om dig selv til soesterskoekken@gmail.com.

7 thoughts on “Grøntsagslasagne ala Get Fit Inspiration

    • Ja, Mette er et af de sejeste mennesker jeg kender. 🙂 Jeg håber du kunne li hendes squashlasagne. Den skal jeg også selv lave her en af dagene. 🙂

  1. Pingback: Interview med mig – og et spørgsmål til jer :) | Get Fit Inspiration.dk :)

Leave a comment