Gulerodskage-grød og en madbloggers værste mareridt

Skærmbillede 2013-10-07 kl. 14.29.59

I går oplevede jeg en madbloggers værste mareridt: Maden var lavet, maden var anrettet og pyntet med grønt, og maden var fotograferet (fra flere vinkler endda). Desværre var der bare lige den lille detalje, at maden ikke smagte særlig godt… For pokker en skuffelse, men sådan går det desværre en gang imellem. I må derfor have mine sunde minispinattærter til gode, til jeg har opfundet en variation af opskriften, hvor de ikke smager af flydende papmache.

I stedet får i denne skønne opskrift på gulerodskage-grød, som jeg spiste til morgenmad i dag. Der fejlede smagen bestemt ikke noget. Opskriften er inspireret af Anna Eiholms opskrift. Min opskrift er dog en smule mere simpel, så tjek Annas ud for deluxeversionen. Min opskrift får I her:

Ingredienser:

  • 1 dl havregryn
  • 2 dl vand
  • 1 revet gulerod
  • 1 revet æble
  • 1 tsk vaniliepulver
  • 1 tsk kanel
  • 1 skvæt mælk

Fremgangsmåde:

  1. Bring vandet i kog i en lille gryde.
  2. Når vandet koger tilsættes de øvrige ingredienser.
  3. Lad grøden koge under omrøring i cirka 3-5 minutter.
  4. Server grøden lun og put eventuelt lidt hasselnødder eller mandler på toppen for lidt ekstra crunch.

Skærmbillede 2013-10-07 kl. 14.30.19

Søstertip: Træn med Søsters Køkken

  • Ud over lækker mad, så er en anden af mine store interesser træning. For det meste spinner og styrketræner jeg bare, men jeg er altid åben for at prøve noget nyt. I lørdags var jeg for eksempel til H.I.T. for første gang (er stadig øm over det hele efter den omgang), og jeg vil også snart i gang med at løbetræne. Nogen gange når jeg træner, har jeg dog savnet nogen at dele det med. Derfor vil jeg frem over hver søndag oprette en begivenhed på min Facebookside (www.facebook.com/soesterskoekken), som hedder “Træn med Søsters Køkken.” Her kan du se, hvor og hvornår jeg træner. Så kan du joine mig hvis du har lyst. Du skal også være meget velkommen til at skrive til mig, hvis du har en eller anden sjov sportsgren, som du godt kunne tænke dig at prøve sammen med mig. Jeg håber, at I vil synes godt om initiativet, og at vi snart ses til en fed omgang træning sammen. 😉

PicMonkey Collage1

9 thoughts on “Gulerodskage-grød og en madbloggers værste mareridt

  1. Uhm det lyder som en skøn morgenmad! Jeg er blevet ret vild med grød til morgenmad, da det jo mætter rigtig godt 🙂 Kig endelig forbi min søsters og min blog…der er en god blanding af super sund mad og syndige opskrifter 🙂 Hav en god aften

    • Grød er nemlig en rigtig skøn ting. Især nu når det er koldt og mørkt om morgenen, så er det rart med noget varmt der mætter. Vil bestemt tjekke din og din søsters blog ud. 😉

Leave a comment