Rugmelsspinatpandekager med tomatsalat

Skærmbillede 2014-07-03 kl. 15.16.39Første måltid lavet i det nye køkken (og ikke hentet hende fra det lokale pizzaria 😉 ) var disse toplækre Rugmelsspinatpandekager. Ideen til at bruge rugmel frem for hvedemel fik jeg fra søde Julie Karlas blog. Opskriften er ellers som ved mine normale spinatpandekager, dog skal der kun bruges halvt så meget rugmel som hvedemel, da rugmel ligesom “fylder mere” i dejen. Til pandekagerne serverede jeg verdens nemmeste tomatsalat, men I får lige opskriften på begge dele alligevel. 😉

 

RUGMELSSPINATPANDEKAGER

INGREDIENSER:

  • 3 æg
  • 5 dl mælk
  • 1 knivspids salt
  • 150 g rugmel
  • spinat (hakket eller helbladet) efter smag.

 

FREMGANGSMÅDE:

  1. Damp spinaten i en gryde til den er tøet op.
  2. bland æg, mælk, salt og rugmel i en skål og tilsæt herefter spinaten.
  3. Bag pandekagerne ved middelvarme til de er brune og gyldne på bække sider.
  4. Server lune med tomatsalat.

 

VERDENS NEMMESTE TOMATSALAT

INGREDIENSER

  • Sherrytomater
  • Spinatblade
  • Fetaost (Peck)

FREMGANGSMÅDE

  1. Skyld spinatblade grundigt
  2. Hak sherrytomater og fetaost i passende stykker
  3. Bland hele molevitten og server.

 

Skærmbillede 2014-07-03 kl. 15.17.46

Får en stor krammer og blomster af min søster efter eksamen ❤

SØSTER SIDEN SIDST:

  • Jeg bestod min bachelor med et 10 tal i journalistik, og blev fejret af min dejlige familie med blomster, champagne og eftermiddagskaffe hjemme i min nye lejlighed
  • Og jeg fik nøglerne til min og kærestens nye lejlighed og har brugt de sidste par uger på at flytte ind og komme på plads. Det tager sin tid, men nu ligner det da snart et hjem. 🙂
  • Ellers nyder jeg bare endelig at have sommerferie, med dage hvor der sker så lidt som muligt.

 

– Og de fleste af de dage nyder jeg her på “altanen”:

Skærmbillede 2014-07-03 kl. 15.17.04

 

 

Leave a Reply

