Skynd-dig-skynd-dig ræset

Skærmbillede 2014-03-13 kl. 17.36.32

Ny kjole fra H&M – jeg kan slet ikke stå for ting med prikker for tiden 🙂

Kender I det der med at ville det hele så meget, at man til sidst helt glemmer sig selv? Sådan har jeg lidt haft det på det sidste.

Min nye hverdag på journalisthøjskolen er fyldt med fede opgaver, spændende forelæsninger, og masser af interessant læsestof, som jeg bare har lyst til at begrave mig i i flere timer. På jobbet hos Aarhus Universitets-Sport er jeg igang med at planlægge et fedt event med DGI Østjylland, og så er der en hel masse ting, som jeg har lært på Journalisthøjskolen om virksomhedskommunikation, som jeg godt kunne tænke mig at prøve på jobbet i praksis. Og lige om lidt udkommer Mediemagasinet SAMSON også, som jeg er så heldig at være chefredaktør for, og så skal der også søges om kandidat, og være tid til veninder og kæresten, og og og…

Og så var der jo også det med sund kost og motion, som er hele denne blogs omdrejningspunkt. Det har jeg simpelthen ikke gjort plads til i kalenderen på det seneste, og det er jeg faktisk lidt flov over. Sidste sommer fattede jeg slet ikke folk som sagde, at de ikke havde tid til at træne – for helt ærligt – alle burde sgu da have mindst en time til at prioritere sig selv i om dagen. Nu er jeg selv en af dem, der ikke kommer afsted. Når der endelig er en ledig time i døgnet, så har jeg desværre ikke nok selvdiciplin til at få pakket tasken og komme i fitness. Heller ikke selvom jeg ved, at det giver god energi, godt humør og overskud til at klare alle de ting jeg skal.

Andre der har det ligesom mig – bare engang imellem?

For så må I endelig gerne dele jeres tips og tricks til hvordan i bevarer motivationen, når hverdagen er presset med tusind andre ting. 🙂

Der ud over fik jeg den lidt trælse besked i går, at min drømme-kandidat-uddannelse (som ligger i Odense) desværre ikke bliver til noget. Alle fremtidsplaner er derfor blevet vendt på hovedet i løbet af det sidste døgns tid. Det påvirker også humøret og overskuddet en smule.

Jeg har det lidt som om, at jeg har glemt mig selv midt i alt skynd-dig-skynd-dig ræset. Glemt hvor vigtigt det er at stoppe op og trække vejret. Glemt, at selvom jeg virkelig elsker mit studie og mit arbejde, så har jeg også brug for at logge af og lade op en gang i mellem, hvis jeg skal kunne sparke lige så meget røv, som jeg gerne vil. Det hele hænger jo sammen.

Derfor håber jeg, at I vil være med til at hjælpe mig og hinanden med at peppe, inspirere og motivere til, at vi ikke kommer til at glemme os selv. I stedet skal vi huske at prioritere alle de dejlige ting, der gør og glade i låget, helt uden at det kan ses på karakterbeviset eller på CVet. 😉

Derfor vil jeg nu smutte i køkkenet og lave lækker aftensmad til kæresten og mig, og bagefter vil jeg forkæle mig selv med de her sunde lækkerier:

skc3a6rmbillede-2013-09-08-kl-11-53-02

(Klik på billedet for opskrift)

God torsdag. 🙂

2 thoughts on “Skynd-dig-skynd-dig ræset

  1. Åha, hvor sender jeg dig en masse varme tanker og håber inderligt, at du nyder aftenen. Det lyder til, at du har rigeligt rigeligt rigeligt at se til, men jeg kender godt til at prioritering er super svært og ikke mindst at glemme sig selv. Jeg har været der og det ender bare i et kaos, hvor det ikke er sjovt længere – så jeg kan godt sætte mig i dit sted. Derfor håber jeg også, at du ikke bearbejder dig selv for f.eks. at nedprioritere bloggen, for det er helt okay. Du har jo også et ‘virkeligt’ liv, der skal passe.
    Og det med træning – det er i hvert fald også mig i perioder. Men så siger jeg til mig selv, at det ikke kun handler om fysisk sundhed, men at mine psyke simpelthen nogen gange også bare har brug for én time til sig selv – uden fysisk aktivitet.
    Åh, det blev en hel roman til dig, men i hvert fald kommer der en masse opmuntrende kærlighed fra mig.
    Kh. Betina

Leave a Reply

