Søsters Klassikere: Sunde McMushroom burgere og nyt fra Søsterfronten

2013-11-02 13.15.15

Nyt fra Søsterfronten

Ej nu er det altså ved at blive pinligt. Bloggen har jo nærmest været død i en uge! Men bare rolig – jeg er her endnu… Om end med lidt mindre nytårsoverskud end i dagene efter nytårsaften. Jeg er netop i gang med min retorikeksamen, hvor forberedelserne er kommet til at tage lidt længere tid end planlagt. Der ud over er der masser af møder på mine 2 jobs (redaktionsmøde med SAMSON imorgen, juhuu), og nogle skønne veninder, som jeg også har prioriteret at se. Jeg føler mig virkelig som en af de heldigste piger i verden, for mit liv er fyldt med skønne og inspirerende mennesker, og et studie og nogle jobs som jeg virkelig virkelig elsker. Nogle gange får jeg bare lidt svært ved at sige nej. At trække stikket ud, få min søvn og i det hele taget prioritere “mig-tid”. Og det går altså lidt ud over bloggen til tider. Derfor kommer mit ugeskema for bloggen nok også til at ændre sig en smule i den kommende tid.

Men som kompensation har jeg en masse spændende projekter i støbeskeen. Blandt andet et med 2 seje søstre og nogle sukkerfrie opskrifter (i anledning af Søster uden Sukker-temaet). Og så drager jeg til London på lørdag i næste uge for at besøge min egen søster. Det glæder jeg mig til. Vi har snakket om, at hun måske også skal skrive lidt på bloggen, så I kan lære hende bedre at kende, og så regner jeg også med at poste nogle kulinariske London tips. Det bliver hyggeligt. 🙂

Dagens opskrift:

Og nu til dagens opskrift. En Søster Klassiker. Mit madoverskud er desværre ikke det største og det vildeste for tiden, og derfor har jeg besluttet at reposte min første aftensmadsopskrift på bloggen nogensinde. Jeg postede den første gang 31/07 2013, dengang det kun var min mor, min søster og jeg der kiggede på bloggen. Nu er der cirka 3.000 unikke besøgende om måneden (seriøst det er så vildt at tænke på, og jeg sætter så stor pris på hver og en af jer der klikker forbi). Jeg håber, at opskriften vil inspirere jer til at holde fast i de sunde vaner i køkkenet her i januar. 🙂

Skærmbillede 2013-07-31 kl. 22.35.23

Ingredienser: (til 2 personer)

  • 4 Portobellosvampe
  • 120 g oksekød
  • 1/3 af et rødløg, hakket
  • 3 selleristokke
  • 2 skiver ost
  • Nogle salatblade
  • Nogle tomater
  • Krydderier efter smag

Fremgangsmåde:

  1. Skær stokken af Portobellosvampene, og rens dem godt. Sæt dem i ovnen ved 200 grader i 8-10 minutter.
  2. Skær løg og selleri og bland det med kødet. Krydder dem efter behag. Form efterfølgende 2 bøffer og steg dem på en pande.
  3. Tag svampene ud af ovnen og dup dem tørre med køkkenrulle
  4. Put dit fyld på en portobellosvamp: bøf, ost, salat og tomat, og put en anden portobellosvamp på toppen. Så er der serveret.

majrute.jpg

 

Søsterliv: Jeg skal da løbe Aarhus City Halvmaraton 2014

Dem der kender mig godt ved, at jeg hader at løbe. Men nu har jeg besluttet, at et mål for i år er, at jeg skal lære at elske det. Derfor har jeg meldt mig ind i en løbeklub sammen med 2 af mine søde veninder, og samtidig tilmeldt mig Aarhus City Halvmaraton. Bum. Sådan. Nu skal det skisme være!

Det betyder at jeg indtil d. 08. juni skal i løbeklub 2 gange ugentligt. Jeg havde min første prøvetur i regn og rusk i tirsdags, men jeg synes faktisk, at det gik rigtig godt. Jeg løb 7 kilometer på min første tur. 1/3 halvmaraton! Det er da lidt sejt, synes jeg. Jeg passer naturligvis godt på her i starten, så jeg forhåbentligt kan undgå skader. Det gode ved løbeklubben jeg er med i er desuden, at de har 5 forskellige løbegrupper alt efter hvor hurtig man er, plus proffesionelle instruktører som hele tiden holder øje med en, så jeg føler mig meget tryg.

Til Aarhusianerne: Min løbeklub hedder Run for Friendship, og du kan finde den lige HER. Det koster 100 kr. pr. måned for studerende at være med, og 200 for dem der ikke studerer.

Og til alle der læser med:

Hvad er jeres mål for 2014?

Har nogle af jer løbet et halv- eller et hel-maraton før?

Og hvis I har, har I så nogle gode tips til en nybegynder som mig? 🙂

 

 

Leave a Reply

