Søsters nytårsdessert: Karamelbrud

Skærmbillede 2014-12-31 kl. 11.19.51Lige en lille nytårshilsen fra søsterkøkkenet. Tænk at det allerede er nytårsaften!!! Siden juledagene har jeg haft travlt med at forberede min retorikeksamen, og det kommer der nok også til at gå lidt tid med i dag. Men senere skal jeg i køkkenet og forberede en forret inspireret af Twin Food, og bagefter skal jeg lave min families foretrukne nytårsdessert: Karamelbrud med is og friske bær – mums. Her er opskriften:

Ingredienser (til 6 personer)

  • 75 g smør
  • 1,5 dl flormelis
  • 125 g smuttede finthakkede mandler
  • 0,5 spsk hvedemel
  • 1,5 spsk piskefløde

Skærmbillede 2014-12-31 kl. 11.19.25

Fremgangsmåde:

  1. Sæt en gryde over ved kraftig varme og smelt smørret – uden at det bruner.
  2. Tilsæt flormelis, mandler, mel og piskefløde.
  3. Bring det hele i kog ved jævn varme mens du rører i det. Tag herefter gryden af varmen.
  4. Læg bagepapir på en bageplade og fordel cirka halvdelen af dejen på midten i en cirkel.
  5. Bag karamelkagen midt i ovnen ved 200 grader til den bruner (tager 5-7 minutter).
  6. Når karamelkagen er færdigbagt skal den køle af på bagepapiret på en bagerist. Bag resten af dejen på samme måde imens.
  7. Inden servering brækkes karamelbrudene i mindre stykker (“brud”). Server dem med is, friske bær og en lækker champagne. Godt nytår!
img8067

Billede fra blogilates.com

Søstertip: En fit-kalender

  • Kender i bloggene Artlethe og Blogilates? Bag dem står 2 super inspirerende og motiverende piger, som netop har udgivet ovenstående Fit-kalender. En kalender som giver dig mulighed for at tracke din træningsfremgang, gemme dine yndlings opskrifter og sætte nye mål for dig selv – med sunde tips fra Blogilates og smukke motiverende illustrationer fra Artlethe. Kalenderen er min nytårsgave til mig, så jeg kan gå ekstra motiveret ind i det nye år. Hvis du tænker, at kalenderen også kunne være noget for dig, finder du den lige HER. Men skynd dig, kalenderen fås nemlig kun i en limited edition. 😉
IMG_7823

Billede fra blogilates.com

Her tilsidst vil jeg gerne sige tusind tak til alle jer, som har tippet mig om kameraer efter mit forrige indlæg. Og så vil jeg ønske alle jer, der er så søde at følge min blog, et rigtig godt nytår. I gør bloggen levende og bringer mig så meget glæde, motivation og inspiration hver dag, så tusind tak for det. Vi ses i 2014. 🙂

Leave a Reply

