Søsters Julegæster: Frk. Cute Carbs Crispy Mars-konfekt

Hvad var julen uden gæster? Lidt kedelig ikke, så derfor har jeg inviteret min absolutte yndlingskageblogger Tóra fra bloggen Cute Carbs i Søsterkøkkenet. Og jeg var heldig, hun takkede ja til invitationen! Tóras blog var en af de første, jeg fulgte på Bloglovin’, og en af de blogs jeg altid vender tilbage til, når jeg savner ny inspiration til søde sager. Cute Carbs er det rene slaraffenland for en kageentusiast som mig, og jeg har brugt mange eftermiddage på at sidde inde på Tóras blog og drømme mig væk i nye syndige lækkerier. I en verden af proteinkager og kunstige sødemidler er det sgu befriende, at der er en, der godt tør bruge rigtigt smør og komme sukker på, når det er det, der skal til. Det smager jo godt, og så længe man nyder lækkerierne med måde, behøver man ikke gå på kompromis med den gode smag.

Jeg har stillet Tóra et par julede spørgsmål, men inden hun svarer på dem, har hun været så sød at dele sin yndlingsjuleopskrift på Crispy Mars-konfekt med mig og jer. Glædelig 4. søndag i advent.

Ingredienser: (20-25 stk)

  • 90 g smør
  • 4 Marsbarrer
  • 50 g Rice Krispies

Fremgangsmåde:

  1. Smelt Marsbarrerne og smørret ved svag varme.
  2. Når massen er blevet jævn tages den af massen, og Rice Krispies vendes i.
  3. Brug en teske til at forme små klatter af den lækre konfekt, og stil klatterne på et stykke bagepapir.
  4. Opbevar Mars-konfekten i køleskabet.

 

Nem og lækker opskrift, synes I ikke?! Og nu til julespørgsmålene:

Hvilken julesang nynner du med på, mens du er i køkkenet?

Jeg er vild med Teiturs udgave af Happy Christmas (war is over) – hør den HER.

Gør du noget for at være sund i julen, eller går du all in på julegodterne?

Jeg gemmer julegodterne til weekenderne. Det går ikke, at hele december går op i spisning af lækre, men typisk meget kalorietunge sager. Og så går jeg ekstra mange ture.

Hvad er den bedste julegave du nogensinde har fået, og hvad ønsker du dig allermest i år?

Jeg fik, for et par år siden, den smukkeste Mulberry-taske af min kæreste, og jeg elsker den stadig! I år ønsker jeg mig bl.a. en strik-cardigan fra Guðrun&Guðrun og et belgisk vaffeljern fra Kitchen Aid.

Dit bedste juletip?

Hør en masse dejlig julemusik, lav ting sammen med din familie og venner – og vigtigst af alt… Husk at nyde årets hyggeligste måned!

Tusind tak for besøget Tóra, opfordringen er hermed givet videre. Du kan besøge Cute Carbs HER 🙂

Skærmbillede 2013-12-22 kl. 19.12.52

Skærmbillede 2013-12-22 kl. 19.07.58

Søstertip: Interview med mig. 😉

  • I november måned var Betina fra bloggen Sund Lykke så sød at spørge, om jeg ville være med i hendes julekalender ved at deltage i et interview, og det ville jeg naturligvis gerne. Sund Lykke er en super skøn blog om sund mad og en sund hverdag med plads til et stykke kage i ny og næ – det kan vi lide. Besøg Betinas blog HER.

 

 

Leave a Reply

