Søsters fødselsdag: “Vaniljecirkler”

Skærmbillede 2013-12-18 kl. 18.44.01Min bedste veninde A har en fabelagtig opskrift på vaniljekranse fra sin bedstemor. Desværre var mit køkkenudstyr for moderne til opskriften, (vi manglede en oldschool-kødhakker ala DEN HER, for at vi kunne lave dem helt perfekte). Men hvad gør det, når man bare kan lave dem til cirkler? Smagen fejler ihvertfald ikke noget – de smager af jul! Det hele behøver sgu ikke være så perfekt. Her er opskriften:

Ingredienser: (200 stk)

  • 400 g smør
  • 500 g mel
  • 300 g flormelis eller sukker
  • 1 æg
  • 1 stang vanilje (korn)

Skærmbillede 2013-12-18 kl. 18.43.45

Fremgangsmåde

  1. Bland mel (hold lidt tilbage), flormelis og vaniljekorn sammen og smuldr smørret heri.
  2. Tilsæt æg og saml dejen hurtigt.
  3. Lad dejen stå koldt i køleskabet – gerne natten over.
  4. Form dejen til cirkler og stil dem på en bageplade med bagepapir.
  5. Bag vaniljecirklerne i ovnen ved 200-220 grader i ca. 6 minutter.
vand6_zps6b847795

Billede lånt fra Anne-Lis blog

Søstertip: Blog to watch – Gowns and roses!!!

Det var i efteråret at jeg første gang stødte på fine Anne-Li’s blog, og jeg har været hooked lige siden. På hendes blog finder man masser af smukke outfitbilleder af hende i farvestrålene tøj (er så træt af alle de der blacksters, lad os få flere coloristaer som Anne-Li!), en hjemmeskrevet julekalender og Ugens top og flop, som er mine personlige yndlingsindlæg. Anne-Li skriver super godt, og er en fantastisk fortæller. Hun er sådan en pige, som man bare får lyst til at blive veninde med og fortælle en masse tøseting over en chailatte og en shoppingpose med masser af nye farvestrålende skrud til klædeskabet. Jeg er vild med Anne-Li og hendes blog, og det er jeg sikker på, at du også vil blive! Besøg hendes blog HER.

vand2_zps405bd054

Billede lånt fra Anne-Lis blog

2 thoughts on “Søsters fødselsdag: “Vaniljecirkler”

  1. DET ER DOG DEN BEDSTE OPDAGELSE, JEG NOGENSINDE HAR GJORT MIG!
    Her kom jeg bare lige ind for at læse om vanilkecirkler, og så har du skrevet verdens sødeste anbefaling. Jeg er fan – af den og af dig 😀

Leave a Reply

