Ugens syndige: easy peasy chokoladekage

1462994_10202487538969448_480236612_nDer findes mange skønne kager i verden, men skal der bages til de mange, så er chokoladekage altid en vinder. Den her lækre chokoladekage er nok den, som jeg har spist flest gange i løbet af min barndom, men det bliver den bestemt ikke mindre god af. Så selvfølgelig skal i have opskriften!!!

Ingredienser:

  • 100 g smør
  • 3 dl sukker
  • 2 æg
  • 1,5 tsk vaniljesukker
  • 2,5 dl hvedemel
  • 4 spsk kakao
  • en smule salt

Fremgangsmåde:

  1. Smelt smørret i en lille gryde ved lav varme.
  2. Imens piskes sukker og æg luftigt, hvorefter smørret tilsættes.
  3. Bland vaniljesukker, mel, kakao og salt og bland forsigtigt dejen til den bliver ensartet og uden klumper
  4. Hæld dejen i en springform beklædt med bagepapir, og bag kagen i 45 minutter ved ca. 170 grader.
  5. Lad kagen køle af inden du pynter den. På min kage er der flormelis, friske blåbær og et mynteblad.

Søsterliv: julepynt – nu må vi godt… næsten 😉

PicMonkey Collage jul2I dag kom min mor til Aarhus for at juleshoppe med mig. Vi fik købt en masse hemmelige ting, men disse her må i gerne se. Øverst er det julepynt fra Accessorize julekollektion. Jeg elsker, at de er så tøsede (med glimmer!!! Come on, hvem kan stå for det?) Accessorize havde noget lignende pynt sidste år, men der fik jeg desværre ikke købt noget, så i år skulle det være. Skating Santa, Long Thin Fairy og Snowmansom i kan se herover, fik derfor lov til at komme med mig hjem.

På juleshoppingen i dag kom jeg også forbi Bahne, og der faldt jeg helt i svime over nedenstående lækre ting fra Ferm Livings X-mas kollektion. Jeg er helt pjattet med stilen, selvom den er helt anderledes. Men det gør ikke så meget. Jeg bliver alligevel aldrig typen, der kommer til at køre 100% glimmer- eller 100% minimalismetema i julen. Det bliver nok lidt en god blanding af det hele istedet.

PicMonkey Collage jul1

Flot julepynt fra Ferm Living… skal, skal ikke? 😉

 

 

Leave a Reply

