Æblegrød og overspringshandlinger

Skærmbillede 2013-11-17 kl. 17.29.21Hold nu op hvor får jeg altså lavet mange overspringshandlinger for tiden (denne blogpost apropos *host host*). Der er masser at se til med bacheloren, arbejdet og alt muligt andet lige nu, men det er som om, at jeg ikke rigtig kan tage mig sammen. Dybest set går jeg bare og drømmer om november og december måneder i fremtiden, hvor jeg ikke har eksamener hængende over hovedet, men bare kan gå helt grassat i juleforberedelser, madlavning og damebladslæsning. (Noget siger mig dog, at det nok ikke helt er sådan i virkeligheden, hihi).

I går havde jeg således en rigtig produktiv dag… i køkkenet, hvor jeg blandt andet fik lavet falafler, pirogger og denne sunde æblemos. Mums! I dag har derfor stået 100% i bachelorskrivningens tegn, men derfor skal I selvfølgelig ikke snydes for denne lækre opskrift. Velbekomme. 🙂

Ingredienser:

  • 6-7 modne æbler
  • 1 dl vand
  • 1 tsk vaniljepulver (en vaniljestang kan også bruges)
  • 1 spsk sukker

Skærmbillede 2013-11-17 kl. 17.29.37

Fremgangsmåde:

  1. Skyl æblerne, fjern kernehusene og skær æblerne i små stykker.
  2. Put æblerne i en gryde med vaniljepulver, sukker og vand og kog hele molevitten til mos i ca. 25 minutter, til mosen har den ønskede konsistens (hold øje).
  3. Herefter er den klar til servering. Jeg spiste min æblemos med lidt ristede mandler på toppen, haps.

Tip: Hvis du ikke er så vild med klumper i din mos, kan du give den en tur med stavblenderen inden du serverer den. Jeg kan dog godt lide, at min mos har lidt struktur.

1459271_665015130210506_874140393_n

Billede lånt fra blondinbella.se

Søsterliv: Min mest nederen overspringshandling!

  • Min yndlingsblogger skal føde!!! Faktisk skulle hun have født for et par dage siden, men hun er gået over tiden. Den lille svenske dreng, som ligger inde i den svenske blogger Blondinbellas mave, vil bare ikke komme ud, og nu begynder jeg altså at blive utålmodig. Sig mig ved han ikke at jeg (og de andre 1,5 mio som følger med på Blondinbellas blog), glæder os til hans fødsel, som var der tale om en royal en af slagsen?! Ej indrømmet, det her er virkelig min mest nederen overspringshandling for tiden, og jeg ville ønske, at jeg kunne lave nogle mere normale af slagsen… eller måske bare nogle praktiske nogen?! Jeg har altid gerne villet være en af dem som ryddede op, gjorde lokum rent eller tog opvasken som overspringshandling, men nej nej. I stedet tjekker jeg flere gange dagligt (…ok, flere gange i timen), om der er “sket noget” på blondinbella.se. Jeg bliver nok aldrig klogere. 😉

Har I også nogle virkelig nederen overspringshandlinger? Hvis ja, så del dem med mig i kommentarfeltet. God søndag.  😉

 

2 thoughts on “Æblegrød og overspringshandlinger

Leave a Reply

