Myginds hjemmelavede Mysli

Skærmbillede 2013-11-12 kl. 09.56.28Her følger den sidste af de 3 opskrifter, som jeg lærte af min veninde Signe, da vi havde bage-hygge-aften – hjemmelavet mysli. Myslien er naturligvis ideel ovenpå en portion yoghurt eller skyr, men da jeg ikke selv er så pjattet med surmælksprodukter, spiste jeg min mysli ovenpå en portion boghvedegrød. Mums, det var ikke dårligt. Savner du også lidt sund crunch på din morgenmad? Så får du opskriften på Myginds mysli lige her:

Ingredienser (101 kcal pr. portion a 25 g)

  • 1 æble
  • 1 pære
  • 50 g hørfrø
  • 50 g kokosmel
  • 150 g blandende nødder
  • 2 spsk aroniasaft, sukkerfri (kan købes i helsekostbutikker). Alternativt kan du også anvende en anden type sukkerfri saft.
  • 2 spsk vand.
Skærmbillede 2013-11-12 kl. 09.56.04

Myginds mysli med brombær ovenpå boghvedegrød.

Fremgangsmåde:

  1. Forvarm ovnen til 150 grader
  2. Skræl frugterne, fjern kernehuset, og skær frugterne i tynde skiver.
  3. Hak nødderne groft, og bland dem med de øvrige ingredienser i en pose.
  4. Fordel herefter blandingen på en bageplade med bagepapir, og placer den midt i ovnen i en time. Lad herefter myslien køle af. Derefter er den klar til brug.

Tip: Find min opskrift på Boghvedegrød HER.

IMG_1233-1024x682

Billede lånt fra urtekram.dk

 

Søstertip: Mysli som gave

  • I virkeligheden er det her tip slet ikke mit men Signes, men jeg synes, at det var så godt, at jeg også ville dele det med jer. Ideen er, at man kan give den hjemmelavede mysli som gave. Det er måske ikke lige det, du skal forære din mor juleaften, men som en anderledes værtindegave fungerer det fint. Put myslien i en lufttæt beholder, og pynt eventuelt beholderen med sløjfer, stof, julestjerner, eller hvad du nu lige er i humør til. Kun fantasien sætter grænser.

 

4 thoughts on “Myginds hjemmelavede Mysli

Leave a Reply

