Choko-peanut-cookies the healthy way

Skærmbillede 2013-11-10 kl. 21.22.53Dagens sunde snack kommer lidt sent… Det må i undskylde, jeg er først lige kommet ud af bachelor-hulen. Mit bachelorprojekt skal afleveres om godt en måned, så lige nu er der fuld fart på skriveriet og knap så meget gang i køkkenet. Men bare rolig jeg er forberedt, og har selvfølgelig en lækker opskrift på en sund snack klar til jer, som jeg helt sikkert selv skal lave (igen), når jeg får tid. Som du sikkert fangede i overskriften, så er det sunde choko-peanut-cookies, som er dagens snack. Jeg lærte at lave dem af min søde veninde Signe i sidste uge. De smagte vildt godt! Faktisk så godt, at vi vidst kom til at spise lidt for mange til, at det egentlig var sundt, men det skal der også være plads til ind imellem, hihi. Her er opskriften:

Ingredienser 28 stk: (100 kcal pr. stk.)

  • 50 g mørk chokolade
  • 80 g peanuts
  • 100 g rugmel
  • 200 g mandler malet til mel
  • 140 g BageSød eller Isis Perfect Fit
  • 1 tsk bagepulver
  • 2 æg
  • 100 g flydende oliemargarine

Fremgangsmåde:

  1. Hak chokoladen og kom den i en skål med peanuts, rugmel, mandelmel, BageSød og bagepulver.
  2. Rør æg og oliemargarinen sammen og tilsæt det til de tørre ingredienser.
  3. sæt 28 dejklatter på 4 bageplader med bagepapir – tryk dem flade med bagsiden af en våd ske.
  4. Bag cookiesne ved 200 grader i ca. 10 minutter.
  5. Lad dem helt af inden du smager på godterne.

Tip: Opbevar dine cookies i en kagedåse med bagepapir imellem cookiesne, så de ikke klistrer sammen.

Søstertip: Cute doodles

Skærmbillede 2013-11-10 kl. 21.54.24

Dengang mine lektier blev lavt med en blyant i et linieret kladehæfte, var mine hæfter altid fuldstændig overtegnede med små doodles. Nu foregår mine opgaveskriblerier i et doodlefrit Worddokument, men så er det jo heldigt, at man kan finde alt på nettet. Min yndlings doodleblog er chibird.com. Hendes tegninger kan altid bringe et smil frem. Du kan tjekke hendes blog ud HER og se et par af mine favoritdoodles herunder. God søndag.

tumblr_m1xkxnvy8h1qc4uvwo1_500

tumblr_lexuddbf8o1qc4uvwo1_500_large

 

2 thoughts on “Choko-peanut-cookies the healthy way

Leave a Reply

