Vandmelonssalat og nye støvler

1380437_10202277607721298_612617252_nI dag var det egentlig søde Maya, som jeg skulle have haft besøg af i køkkenet, hvor hun skulle have delt en lækker opskrift med jer og svaret på lidt spørgsmål. Desværre er hun blevet lidt forsinket, så hendes lækre opskrift og kloge ord må I have til gode til næste uge. Jeg har i stedet fundet en opskrift frem fra gemmerne, som bestemt også fortjener at komme på bloggen. Godt nok er det lidt en sommersalat, men helt ærligt – det kan man altså også godt trænge til i den her mørke, blæsende efterårstid. Min mor lavede den ofte til mig, mens jeg var hjemme i sommer. Selv har jeg aldrig været så ferm til det med at lave salater, men nu skal jeg altså have det lært. Hvis du også vil lære, hvordan man laver vandmelonssalat, så får du opskriften lige her:

Ingredienser:

  • Vandmelon
  • Fetatern
  • Blomkål
  • Rød peber
  • Cherrytomater eller snacktomater
  • Afskallede hasselnødder
  • dild (kan udelades)
  • Grønne salatblade (kan udelades)
  • Olie

1385093_10202277607761299_2029410685_n

Fremgangsmåde:

  1. Skær vandmelon og feta i 4 kanter.
  2. Bland med små blomkålsbuketter, små stykker rød peber, cherrytomater, hasselnødder og evt. dild og grønne salatblade.
  3. Sprinkel lidt olie på toppen – så er der serveret. (1-2-3 det var ret nemt hva?!) 😉

Skærmbillede 2013-10-31 kl. 00.54.50

Søsterliv: Krejlerhjerte og nye støvler

  • Når man læser med her på bloggen, kunne man måske godt få det indtryk at jeg kun går op i mad og motion. Jeg har dog også andre interesser. Jeg har i mange år været vild med genbrugsfund. Jeg elsker at finde skjulte skatte på nettet og i genbrugsen. Nogle af mine yndlingsting jeg har fundet (og pruttet ned i et prisleje hvor min SU kunne følge med) er en Celinetaske, en vintagekjole fra 60’erne, og mit smukke hvide prinsesseskab med guldstjerner og flotte udskæringer på.
  • Og i går blev min samling så udvidet med disse smukke cognacfarvede læderstøvler fra Hilfiger Denim. Jeg har længe ledt efter en fin klassisk flad støvle, som jeg kan trave Aarhus tynd i uden at få ondt i fødderne. En vigtig ting, nu hvor julegaverne snart skal i hus. Nu glæder jeg mig bare til, at støvlerne kommer med posten. 🙂
Leave a Reply

