Ugens syndige: Vild med vafler

Skærmbillede 2013-10-24 kl. 21.35.27Et af mine største juleønsker i år er et vaffeljern. Jeg er vild med vafler! Sidst jeg fik dem var i sommer, da jeg var på ferie med min familie. Vi trak strøm til vaffeljernet inde fra sommerhuset, og så lavede jeg mit eget lille vaffelbageri i det fri – så hyggeligt, og lidt grillagtigt på den tøsede kageagtige måde. Der findes masser af lækre vaffelopskrifter derude også nogle i sunde versioner. Det her er dog min families opskrift på verdens bedste syndige dessertvafler med både sukker, piskefløde og øl i. De er intet mindre end fantastiske med en klat is, flødeskum eller friske bær på toppen. Her er opskriften:

Ingredienser:

  • 2 æg
  • 1 1/2 dl vand
  • 1/2 dl øl
  • 3 dl mel
  • 1/4 tsk salt
  • 1 spsk sukker
  • 3 dl cremfraiche eller 2 dl cremfraiche og 1 dl piskefløde

Fremgangsmåde:

  1. Pisk æg, vand og øl sammen og bland melet i.
  2. Lad dejen stå og trække i køleskabet i minimum en time.
  3. Tilsæt den piskede fløde og cremfraichen
  4. Varm vaffelhjernet godt op, og smør eventuelt pladerne let med lidt olie ved første bagning. Herefter er det bare at gå i krig med bagningen. Velbekomme.

PicMonkey CollagevaffelSøstertip:

  • Det nye Woman kom på gaden i går, og det skal jeg helt sikkert have fat i i dag. Jeg synes bladet har oppet sig rigtig meget og er blevet rigtig interessant og hyggeligt at læse. Jeg vil ihvertfald hellere bruge min tid på Woman end på Allan Simonsen og Vild med Dans fredag aften. Og så kunne man jo godt guffe lidt vafler mens man bliver opdateret på moden, læser artikler om seje kvinder og  lader sig inspirere at Cathrines tanker i hendes seje klumme. Du kan smugkigge i bladet HER. God fredag til jer alle.
Skærmbillede 2013-10-25 kl. 09.40.33

Billede lånt fra woman.dk

Leave a Reply

