Julie Karlas: Instafavorit – græskarlasagne og løb med Fitinspiration

Skærmbillede 2013-10-21 kl. 22.35.24Det var Julie Karla, som først postede opskriften på græskarlasagne. Hun tager altid de lækreste billeder og finder på de skønneste opskrifter, så på få dage blev Instagram oversvømmet af billeder af lækre græskarlasagner. Ovenfor kan i se min. Mums for en lækker sag – den skal i have opskriften på! (Se den originale opskrift på bloggen Julie Karlas Køkken).

Ingredienser:

  • 1 skrællet hokkaidogræskar i tern
  • 1 pose frossen spinat
  • 250 g ricotta eller hytteost
  • 2 håndfulde revet cheasy mozzarella
  • Fuldkornspastaplader
  • Friskrevet muskatnød
  • Chilipulver
  • 1/2 tsk kanel (kan udelades)
  • Salt

Sådan gør du:

  1. Skræl græskaret, fjern kernerne og skær græskarkødet ud i tern
  2. Put ternene i en gryde, og fyld gryden med vand, så vandet næsten dækker græskarternene.
  3. Kog græskarternene til de er helt møre og blend dem til en ensartet “suppe” med en stavblender. Smag til med muskatnød, chili, salt og evt. kanel (vær forsigtig – det giver MEGET smag).
  4. Tø spinaten op og pres væden ud af den.
  5. Læg en smule græskarsovs i bunden i et ildfast fad. Dernæst ligges et lag med pastaplader, et med græskarsovs, et med spinat og et med ricotta eller hytteost. Fortsæt sådan til fyldet slipper op og top det hele af med chesy mozzarella.
  6. Bag lasagnen i en forvarmet ovn ved 200 grader i 35-40 minutter

Søstertip: 

  • Græskarlasagnen bliver kun bedre efter en nat på køl. Den fungerer fint som rester dagen derpå både til frokost og aftensmad.

1379333_10202196007601346_728343822_nSøsterliv:

  • Mandag løb jeg med på Knæk Cancerløbet i Aarhus, som Tine fra bloggen Fitinspiration havde arrangeret. Der var lagt en rute i Risskov, hvor hver omgang var 5 km. De hardcore løb 21 km, men da jeg er ret ny til det her med at løbe, og tidligere har døjet med skinnebensbetændelse (det var virkelig ikke sjovt for en træningsfreak som mig), havde jeg bare besluttet, at løbe det jeg kunne. Måske en 2-3 km. Da jeg så var dernede blev jeg alligevel grebet af stemningen og de andre løbere, så det endte faktisk med at jeg tog en hel omgang – 5 KM!!! Var så stolt da jeg kom i mål. Alle som deltog fik en hoptimistnøglering – min første løbemedalje hihi… 😉
  • Hvis du også vil løbe med Tine og Knække Cancer kan du nå det endnu. Hun løber nemlig en tur mere i København på torsdag, så på med løbeskoene og det gode humør.
Skærmbillede 2013-10-21 kl. 22.38.05

To af mine favoritbloggere – Tine og Susan lige før løbets start. Inspirerende tøser for alle pengene. 🙂

2 thoughts on “Julie Karlas: Instafavorit – græskarlasagne og løb med Fitinspiration

Leave a Reply

