Havregrød med efterårsfarvet topping

Skærmbillede 2013-10-15 kl. 13.07.20Uh jeg synes virkelig at man kan mærke efteråret komme snigende nu. Hue og vanter er fundet frem, og om morgenen tænder jeg stearinlys for at skabe lidt ekstra hygge og lys i mørket. Udenfor er der dog masser af knald på farverne, (så snart solen er stået op) og det vil jeg også have på min morgenmad. Hvis du vil lære hvordan, får du opskriften lige her:

Ingredienser: havregrød

  • 1 dl havregryn
  • 2 dl vand
  • 1 skvæt mælk

Topping:

  • 1 æble
  • Kanel

Fremgangsmåde:

  1. Bring 2 dl vand i kog i en gryde
  2. Imens du venter på at vandet koger, skæres et æble i små stykker. (Skyld det først, og behold skrællen på).
  3. Put æblestykkerne i en lille skål, bland dem med noget kanel, og giv dem 3-4 minutter i mikroovnen. (Kan også laves på bagepapir i en almindelig ovn, men så skal stykkerne nok have lidt længere).
  4. Når vandet koger i gryden tilsætter du 1 dl havregryn og et skvæt mælk.
  5. Rør rund i gryden, så grøden ikke brænder på. Når grøden virker sammenhængende og ikke for vandet er den færdig.
  6. Put grøden i en skål, og pynt med æblestykkerne. Velbekomme.

Skærmbillede 2013-10-15 kl. 13.07.50

Søstertip: #FALL – in love with running.

  • Det her efterår vil jeg lære at løbe i det fri. Jeg har aldrig været særlig god til at løbe udenfor, men nu skal det være. Jeg har fået et par løbesko af min mor, og jeg bor kun en spytklat væk fra den skønneste skov med de fineste løbestier. I går var jeg ude at løbe min første tur. Det var virkelig skønt. Jeg har tidligere døjet med skinnebensbetændelse, så jeg starter forsigtigt ud med et begynderprogram og korte ture i starten.
  • Løber du også (eller er du kun lige begyndt), og har du lyst til at dele det med læserne på Søsters Køkken? Så #FALLinlovewithrunning og #søsterskøkken på Instagram. Så deler jeg det her på bloggen senere. We can do this! 😀

 

 

Leave a Reply

