Boghvedepandekagetårn

Skærmbillede 2013-09-29 kl. 12.40.24Så lakker weekenden igen mod enden, men hvad gør det når efterårsferien kun lige er begyndt og man kan spise et helt pandekagetårn og komme i godt humør? Pandekagerne er lavet med boghvedemel, som jeg havde lidt til overs af fra en sund(ere) pizza, som jeg lavede i tirsdags. Jeg elsker pandekager, og den her opskrift er helt klart en af mine favoritter! Sådan gør du:

Ingredienser:

  • 1 banan
  • 25 g boghvedemel
  • 1 æg
  • 12 g kokosmel
  • En smule kanel
  • En smule vaniljepulver
  • En smule bagepulver
  • Et drys sesamfrø

Topping:

  • Acaciehonning
  • Jordbær
  • Hindbær
Skærmbillede 2013-10-13 kl. 11.38.19

Mums, hindbær fra mors have. 😉

 

Fremgangsmåde

  1. Mos bananen og tilsæt de øvrige ingredienser
  2. Bland hele molevitten sammen
  3. Sæt små klatter af dejen på en varm pande med en ske, og smør det evt. lidt ud.
  4. Steg pandekagerne med en smule olie på en mediumvarm pande
  5. Når pandekagerne er færdige kan du bygge dit tårn og pynte med lidt acaciehonning og bær.
Skærmbillede 2013-10-13 kl. 11.34.33

Min mor og min lillebror er på efterårsferie, og de skulle naturligvis forkæles med en ordentlig røvfuld pandekager. 😉

Søstertip: Film i biffen i efterårsferien.

  • For mig hænger efterårsferie og biografture uløseligt sammen, og lige nu er der en del gode film på tapetet. I går var jeg inde at se Kvinden i buret (kan stærkt anbefales), og senere håber jeg at komme afsted og se The Butler. Den skulle være super god. 🙂 Skal i se nogle spændende film i efterårsferien? 🙂
2 thoughts on “Boghvedepandekagetårn

Leave a Reply

