Redaktionens favoritæblemuffins og Søsters Køkken på Facebook

Skærmbillede 2013-10-05 kl. 17.39.59En sund muffin som smager syndigt, og som oven i købet er mega let at lave? Det siger man da ikke nej tak til. Jeg lavede muffinsne i tirsdags til mine søde skribenter på Mediemagasinet Samson, hvor jeg er chefredaktør. De var vilde med de små mættende lækkerbiskner. Efterfølgende var der mange, som spurgte efter en opskrift, så det skal I selvfølgelig få. Opskriften er opfundet af seje Maya, som har en af mine yndlingsblogge mayadroem.dk. Jeg har dog ændret et par småting i min opskrift. Tjek Mayas blog ud mens du spiser en af de lækre muffins med god samvittighed. God søndag – her er opskriften:

Ingredienser (til 12 muffins):

  • 2 dl fintvalsede havregryn
  • 1/2 dl hakkede mandler
  • 1/2 dl hakkede hasselnøddekerner
  • 3 revede æbler
  • 1 banan
  • 1/2 tsk vaniliepulver
  • 1 tsk bagepulver
  • 3 æg
  • 1 spsk kanel
  • Hakket mørk chokolade (kan udelades)

PicMonkey Collage3

Fremgangsmåde:

  1. Start med at tænde ovnen på 200 grader.
  2. Hak mandler og hasselnøddekerner fint i en minihakker (kan også gøres i hånden), og bland mandler og hasselnøddekerner med havregryn i en skål.
  3. Tag en anden skål og mos en banan grundigt. Herefter tilsættes æg og revet æble, og det hele blandes godt.
  4. Bland den våde og den tørreblanding sammen i en skål, og tilsæt vaniljepulver, kanel og bagepulver og bland det hele grundigt sammen
  5. Brug en muffinbageform med muffinpapirsforme i, og fordel dejen nogenlunde ligeligt i 12 forme.
  6. Bag de lækre æblemuffins i ovnen i 20-25 minutter (mine skulle have 22) til de får en lysebrun overflade. Hold øje med dem. Alle ovne er forskellige.
  7. Du kan godt spise æblemuffins’ne når de lige er færdige, men de bliver endnu bedre efter en nat i køleskabet. Velbekomme.

Skærmbillede 2013-10-05 kl. 18.12.50

Søstertip: Følg Søsters Køkken på Facebook

  • Jeg vil gerne gøre det lidt lettere for dig at følge min blog. Derfor har jeg oprettet en side på Facebook, som du kan følge, hvis du har lyst. På siden får du besked om de nyeste indlæg, små hverdagskommentarer og mulighed for at deltage i sjove events, som jeg arrangerer. Jeg håber du vil synes godt om min side. 😉
2 thoughts on “Redaktionens favoritæblemuffins og Søsters Køkken på Facebook

  1. Hej!
    Jeg tror, (nej, jeg ved, for jeg kan se det) at du har glemt havregrynene i ingredienslisten 🙂
    Heldigvis har du linket til Mayas opskrift.

Leave a Reply

