Latenight spinatpandekager med røget laks

Skærmbillede 2013-10-02 kl. 21.41.57

Hyggede med spinatpandekager og Woman efter en lang dag i går. 🙂

Puh det er nogle lange dage, som jeg har lige for tiden. Studie og arbejde kører for fuld knald lige nu, men det går nok, for det er jo så spændende det hele. I går holdt jeg redaktionsmøde på det mediemagasin, hvor jeg er chefredaktør. Der var mødt mange super seje skribenter, fotografer og layoutere op, som alle var klar til at give den en skalle og lave et fedt magasin. Denne gang skriver jeg også selv en artikel, hvor jeg har interviewet seje Danica fra bloggen Fit 4 Livin’. Magasinet udkommer digitalt og er gratis, så jeg skal nok linke til det herinde, hvis der er nogen, som synes det kunne være sjovt at læse det.

Resten af dagen i går gik med spinning (06.15 – er lidt stolt), læsning og retorik, så jeg var rimelig træt, da jeg kom hjem om aftenen. Heldigvis havde jeg været forudseende og bikset en lækker madpandekagedej sammen som stod i køleskabet og ventede på mig. Så var det bare at stege pandekagerne og pynte dem med hytteost og røget laks. Nem aftensmad! Her er opskriften:

Ingredienser:

  • 1 æg
  • 1 3/4 dl skummetmælk
  • 100 g fuldkornshvedemel
  • en knivspids salt
  • 7 kugler frossen spinat

Pynt:

  • Hytteost
  • Røget laks (tilbud til 15 kr. i Løvbjerg) 😉

Fremgangsmåde:

  1. Tø den frosne spinat op
  2. Bland spinaten med de øvrige ingredienser, og stil eventuelt dejen på køl, hvis du først skal bruge dejen senere.
  3. Når du er klar bages pandekagerne ved middelvarme. Læg dem på panden i et lidt tykt lag og spred dejen lidt ud.
  4. Server pandekagerne lune med lidt lækkert på toppen. Jeg brugte laks og hytteost, men du kan sagtens bruge skinke, salat eller hvad du nu lige har lyst til. Kun fantasien sætter grænser. 😉

Skærmbillede 2013-10-02 kl. 22.01.16

Søstertip: Redaktionens sunde favoritmuffins

  • Til redaktionsmødet i dag havde jeg meldt mig til at bage kage, men i stedet for en syndig sag bagte jeg disse her sunde muffins. De faldt i rigtig god jord hos redaktionens medlemmer, og flere efterspurgte en opskrift. Det er der også en del, som har gjort på Instagram (jeg hedder @instalacour), så nu får I den på søndag. Så kan I eventuelt bage lidt sundt og lækkert her i weekenden. Glæd jer – de er så lækre! 😀
Leave a Reply

