Hjemmelavet blåbær-banan-is med god samvittighed

Skærmbillede 2013-09-29 kl. 10.36.47Så er det søndag, og for mit vedkommende betyder det lektielæsning og planlægning af næste uge. Lige om lidt starter jeg på at skrive bachelorprojekt, så det bliver selvfølgelig prioriteret højt, men der er jo også så mange andre sjove ting, som jeg gerne vil nå. Derfor sidder jeg tit med min kalender om søndagen, og plotter arbejde, møder, træning, indkøb, sociale arrangementer og fritid ind. Ja du læste rigtigt – jeg planlægger faktisk fritid, hvor jeg kan gøre præcis, hvad jeg vil. Hvis ikke jeg gør det ved jeg, at det bare ender med, at jeg fylder al min tid ud med arbejde, og det duer ikke. Jeg har brug for tid, der er min egen, hvor jeg kan lade op og gøre præcis det jeg vil. Og i dag vil jeg bruge min fritid på at se det nye afsnit af Broen og nyde denne her super lækre sunde snack med blåbær og bananis, mums. Her er opskriften:

Ingredienser:

  • 100 g frosne blåbær
  • 50 g frossen banan
  • Kokosmel (kan udelades)

Fremgangsmåde

  1. Forberedelse: Snacken kræver at du har frosne bananer og bær i fryseren. Jeg plejer at skære en banan i skiver og så fryse den i minimum 3 timer inden brug.
  2. Put bær og banan i en blender eller foodprocessor og blend til du har en nogenlunde ensartet masse.
  3. Servér retten straks med lidt kokosmel på toppen. Voila! Og velbekomme.

skemask

Søstertip: Få overblikket! 🙂

  • Som den opmærksomme læser muligvis har bemærket, så har jeg også lavet et lille ugeskema til Søsters Køkken, som du kan se i sidebaren til højre. Det har jeg gjort, for at du kan få overblikket over hvilke slags retter du kan forvente i løbet af ugen. Mandag og tirsdag vil der således være sunde retter til morgenmiddag– og aftens-mad, fredag er der “Ugens Syndige“, og søndag vil fremover være dagen, hvor du kan finde lækre sunde snacks på bloggen. Smart ikke? Glæd dig til på tirsdag hvor jeg poster en ny sund opskrift på pizza. 😉

2 thoughts on “Hjemmelavet blåbær-banan-is med god samvittighed

  1. Hejsa!
    Nu har jeg altså lige kigget igennem din blog, og hold da op! – Hvor er jeg dog glad for at jeg fandt den!
    Rigtige gode indlæg du har, skøn personlighed og jeg elsker hvordan du har indlæg for hele ugen OG at man kan se det i højre side – super smart tænkt! 😉
    Men ja.. Men det var så mænd bare det! Jeg har lige trykket follow inde på Bloglovin’, så jeg ser bare frem til flere spændende indlæg! 🙂
    Ha en god søndag!

    Smiles,
    Maia/http://fitskinnyandhealthy.wordpress.com/

    • Hej Maia. Hvor er du sød. Tusind tak. Jeg er glad for at du finder mine indlæg og bloggen inspirerende og hyggelig. Vil også tjekke din blog ud. 🙂

      Jeg håber du snart får lyst til at kigge forbi igen. 🙂

Leave a Reply

