Ugens syndige: Mutters Choko Nut Cookies

Skærmbillede 2013-09-27 kl. 19.57.58Sidst min søster og jeg var hjemme hos min mor på weekend, fik vi hver en kagedåse med friskbagte småkager, som min mor lige havde lavet. De er så lækre, og har en duft og smag som minder mig om fredag aften hos min familie i Sønderjylland med en kop varm kakao og hyggesnak rundt om sofabordet. Kort sagt en super god start på weekenden. Jeg var selvfølgelig lige nød til selv at få opskriften, så jeg kunne dele den med jer. Sådan gør du:

Ingredienser (ca. 55 stk)

  • 75 g blødt smør
  • 100 g sukker
  • 50 g brun farin
  • 1 æg
  • 150 g hvedemel
  • 1 tsk vaniljesukker
  • 1/2 tsk natron
  • 1/2 tsk fint salt
  • 100 g grofthakket chokolade
  • 50-75 g halverede hasselnøddekærner

Skærmbillede 2013-09-27 kl. 19.58.18

Fremgangsmåde:

  1. Rør smør og sukker godt sammen.
  2. Rør herefter farin og æg i blandingen.
  3. Bland hvedemel sammen med farin, vaniljesukker, natron og salt og vend det i smørblandingen.
  4. Tilsæt chokolade og nøddekerner.
  5. Brug 2 teskeer til at sætte dejen i toppe på en bageplade med bagepapir
  6. Tryk dem lidt flade, og bag kagerne øverst i ovnen
  7. Småkagerne bages ved 175 grader i 7-10 minutter
  8. Når småkagerne er færdige skal de til en start have lov til at køle af på bagepapiret, og herefter på en bagerist

Mors tip: 

  • Man kan godt trille dejen til en pølse og så fryse dejen ned og siden skære kagerne i skiver med en skarp kniv. Det går lidt hurtigere, men bliver ikke altid så pænt!
Skærmbillede 2013-09-27 kl. 19.58.34
Søstertip: Mig – en blogger…
  • I tirsdags mødtes jeg med søde Pernille fra siden Overspring.dk for at blive interviewet om min blog, min inspiration og for at give gode tips til andre som også gerne vil blogge. Nu har jeg jo kun blogget i små 1 1/2 måned, og har egentlig ikke rigtig tænkt på mig selv som “en blogger” i den periode. I mit hoved har bloggere jo altid været sådan nogle mega seje tøser, som skriver spændende indlæg, har god tøjstil, flotte fotoredigerede billeder og tusindvis af følgere på Bloglovin… Er jeg virkelig en af dem? Måske ikke helt (endnu), men det behøver jeg heller ikke at være, for det er det, der er det fede ved at blogge. Alle kan gøre det. Så hvis du har et emne, som du virkelig brænder for, uanset om det er dit studie, sund livsstil eller småkager, så kom til tasterne. Sharing is caring og jeg lover dig, at du ikke vil fortryde det.

Du kan læse mit interview på Overspring.dk HER.

Leave a Reply

