Sprøde squashklatkager

Skærmbillede 2013-09-24 kl. 15.10.19

I dag fik jeg lyst til at prøve noget nyt til min frokost. Normalt får jeg næsten altid et par rugbrødsmadder, men da jeg havde en squash til overs i køleskabet, besluttede jeg mig for at prøve at bruge squashen i en klatkage. Det kom der en ret lækker og velsmagende opskrift ud af, hvis jeg selv skal sige det. Har du også fået lyst til et par sprøde squashklatkager, så får du opskriften her:

Ingredienser (6 klatkager):

  • 1 squash
  • 1 æg
  • 50 g havregryn
  • 1,5 dl hvedemel
  • 1 spsk mælk
  • Salt og peber
  • Olie

7904_10202006365980424_980649196_n

Fremgangsmåde:

  1. Riv squashen ned i en skål med et rivejern
  2.  Drys squashen med 1 tsk salt, og lad den trække i 10 minutter. Herefter presses så megen væde som muligt fra squashen.
  3. Bland squashed med æg, havregryn, mel og mælk, og smag dejen til med salt og peber.
  4. Steg klatkagerne i olie på en mediumvarm pande. Placer klatterne på panden med en ske, og smør dem lidt ud.
  5. Giv klatkagerne god tid, så de bliver helt gennemstegte.
  6. Server dem herefter lune med f.eks. hytteost, dild, bacon eller kalkunpålæg.
  7. Velbekomme. 🙂

1234271_10202006367420460_133452610_n

Søstertip: Andre lækre squashopskrifter

  • Hvis du også har en squash til overs i køleskabet, så er her et par andre opskrifter, som du også kan prøve at lave. 🙂

Squashhashtags Squashspaghetti

Klik på billederne for at få opskriften på squashhashtags med rå marinarasauce eller lean green squashspaghetti. 😉

Leave a Reply

