Tøsernes tips

702048_10151947635837289_1641334946_n

Lines version af Fit Fastfood Nachos

Så skete det der ikke måtte ske – jeg har fået influenza. Jeg havde lidt set det komme efter nogle fantastiske (men travle) dage til Danmarks Største Fredagsbar og Idrætsdag og mine forældres sølvbryllup i går. Nu kan kroppen ikke mere, så lige nu bliver det kun til et par ture op på uni til undervisning, og derefter hjem under dynen med lektierne. Mit madindtag er ligeledes begrænset til halspastiller og suppe. Og det er ikke en hjemmelavet en. Det er sådan en super nem ud-af-en-pose-fra-Mou en. Ikke ligefrem noget mega kreativt, som gør sig godt på en madblog. Men så er det jo fedt, at jeg har nogle super kreative læsere, som har været i fuld gang med at finde på nye variationer over nogle af mine tidligere opskrifter her fra bloggen. 🙂

Søde Line har været i gang med at eksperimentere med min opskrift på Fit Fastfood Nachos:

Hej Johanne

Jeg har i dag til aftensmad fundet inspiration fra en ret på din blog. Det er den med Nachos. Jeg har bare valgt at tage en rugtortilla og lave trekanter af den og bage dem i ovnen og så lave kødsovs med gulerødder og persille i og så tomat og rucola ved siden af. Ikke så opfindsomt, men noget andet end jeg plejer.

Det  er altid en fornøjelse at kunne inspirere folk til at prøve noget nyt, og så er retter som er tøm-køleskabet-venlige jo bare geniale, hvis man (som mig) ikke har det største madbudget i verden.

gfimSeje Mette fra bloggen GETFITINSPIRATION.DK linkede dette billede til mig på Instagram med følgende kommentar:

Prøver min søde veninde @instalacour opskrift! Dog i min egen variation, så det er laks med parma skinke rundt om sammen med broccolimos, også med lidt ekstra grønsager og dip til – mums #søsterskøkken

Opskriften er en variation over min ret med laks i bacon og broccoli cous cous – den finder du lige HER. Hvis du også er på Instagram, og har prøvet at lave en af mine retter, så link den meget gerne til mig med #søsterskøkken eller tag mig – jeg hedder @instalacour 😉

Skærmbillede 2013-09-18 kl. 19.15.30

Ok. Måske er det ikke kun lektierne, som kommer med under dynen – but what is a girl to do, når ens søster i London har det nye Elle UK Issue med hjem? 😉 Beklager forresten den dårlige billedkvalitet – har forsøgt at filtrere mig ud af sygdomslooket (Tak Instagram, PicFX og PicGram)… Kom istedet til at ligne noget fra Lars Von Triers serie Riget… Man kan ikke vinde hver gang. 😉

Søstertip: Få overblikket over de 10 nye kostråd

  • Fødevarestyrrelsen udkom forleden med 10 nye kostråd, og debatten raser allerede. Især i Paleokredse kritiseres kostrådene for at anbefale for lidt kød i løbet af en uge, mens stivelsesprodukter anklages for at blive favoriseret. (Stivelse er åbenbart ret fy fy i paleokredse). Personligt har jeg svært ved at leve uden lidt brød og havregrød i hverdagen, hvorimod jeg sagtens ville kunne undvære kød nogle dage om ugen. Men sådan er vi jo så forskellige. 😉

Skærmbillede 2013-09-18 kl. 19.54.12

2 thoughts on “Tøsernes tips

Leave a Reply

