Æble Pandekager

Skærmbillede 2013-09-10 kl. 12.40.52Det er midt i september, og nu synes jeg virkelig at man kan mærke efteråret komme snigende. Mine favoritårstider er nok forår og sommer, men en af de ting jeg synes er fedt ved efteråret, er al den lækre friske frugt, som nu hænger plukkemodne på træerne. Forleden besluttede jeg mig derfor for at kombinere et lækkert efterårsæble med yndlingsspisen i mit køkken – pandekager. Det kom der denne lækre opskrift ud af:

Ingredienser (til 3 små pandekager)

  • 1 dl havregryn
  • 1 tsk bagepulver
  • 1/2 dl mælk
  • 1 æg
  • 1 1/2 spsk usødet æblemos

Fremgangsmåde

  1. Mix alle ingredienser sammen i en blender, til du opnår en ensartet masse.
  2. Steg pandekagerne på en lille pande. Hæld rigeligt med dej på – bliver de for tynde går de nemt i stykker.
  3. Server med friske skiver af æble og et drys kanel.

FR104_an_apple_a_day_550x580

Søstertip: Varmt æbledrys

  • Tænd ovnen på 200 grader
  • Skær et æble ud i tynde skiver, drys skiverne med kanel og læg dem på en bageplade med bagepapir
  • Bag “æbleskiverne” i ovnen i 10-15 minutter. Pynt herefter æblepandekagerne med dem. 🙂
Leave a Reply

