Summen af Kardemommen pandekager

Skærmbillede 2013-09-08 kl. 11.53.02

God søndag morgen. Jeg har været tideligt oppe og brænde musklerne af til styrketræning. Skøn start på dagen inden den står på stillesidende læsning til studiet. Nu er det jo søndag, og så skulle der selvfølgelig gøres lidt ekstra ud af morgenmaden. Jeg lavede derfor et spin-off på mine traditionelle sunde pandekager og tilsatte kardemomme. “Summan af kardemumman” (som de siger i Sverige) er, at de blev mega lækre, så I skal selvfølgelig ikke snydes for opskriften. Den kommer her:

Ingredienser (4 små pandekager)

  • 1/2 dl havregryn
  • 1 tsk kardemomme (med top)
  • 1 æg
  • 1/2 dl mælk
  • 1 banan
  • Diverse bær

Fremgangsmåde:

  1. Put havregryn, kardemomme, æg, mælk og halvdelen af bananen i en blender (eller foodprocessor) og blend til en ensartet dej.
  2. Steg pandekagerne på en varm pande.
  3. Server med friske bær på toppen.
Skærmbillede 2013-09-08 kl. 11.52.39

Et skønt billede fra flashmobben som jeg deltog i i går ved Aarhus Festuge. Er stadig helt høj – det var virkelig en fed oplevelse.

Søstertip: Tilbuds app

  • Som de fleste som læser denne blog nok har opdaget, så er mit forbrug af bær ret højt. Bær er desværre ikke det billigste i denne verden, så når der er et godt tilbud, slår jeg til. Nogen gange er man bare heldig, som for eksempel i dag hvor jeg faldt over et godt tilbud på friske blåbær i Rema (10 kr. for en bakke!!!!). Ellers benytter jeg mig en del af Tilbudsugens app. På appen kan du lave en indkøbsseddel, og så tjekker appen automatisk om nogle af tingene på din indkøbsliste, er på tilbud i nogle af dagligvarekæderne. Du kan selv vælge hvilke kæder appen skal overvåge. Den er skisme smart og et dejligt miljøvenligt alternativ til den stormflod af tilbudsaviser som ugentligt voldtager min postkasse. Eneste minus er dog at appen kun fås til Iphone indtil videre. Nogen som ved, om der er et alternativ til Android?
Leave a Reply

