Ugens Syndige: Creamy N’ Crunchy Chokoladekage

Skærmbillede 2013-09-07 kl. 23.01.22

Som lovet – ugens syndige… om end en smule forsinket. Jeg har haft nogle rigtig travle, men sjove, dage på studiet, på arbejdet og ikke mindst i fitnesscenteret, hvor jeg har trænet op til en flashmob, som jeg deltog i i dag i forbindelse med Aarhus Festuge. Det var  simpelthen så fedt. Jeg er kæmpe musicalfan, så at få lov til at bryde ud i dans på åben gade var en sand dream come true for mig.

Nå men det var ugens syndige vi kom fra. Denne gang er der en super luksus chokoladekage på programmet. Kagen kan sagtens spises, som den er, men jeg valgte at gøre den EEEEEEEEKSTRA syndig med creamy chokoladefrosting og crunchy daim. Kagen bagte jeg i anledning af, at min bedste veninde kom på besøg efter flashmobben. Hun havde flødeboller med fra Frellsen. Dem har jeg ikke opskriften på, men de var så fine, at I li får et par billeder af dem også. 😉

Min kage faldt i rigtig god jord hos min kæreste og min veninde, (som også fik et par stykker med hjem). Det er dog en af de der småtunge kager, som man kun kan spise ét (himmelsk) stykke af. Løber dine tænder også i vand? Her er opskriften:

Ingredienser (til en bradepande)

  • 300 g chokolade
  • 100 g farin
  • 3 dl mælk
  • 200 g smør eller margarine
  • 6 æg
  • 300 g sukker
  • 2 tsk vaniljesukker
  • 300 g mel
  • 2 tsk bagepulver

chokoladefrosting:

  • 100 g mørk chokolade
  • 125 g smør
  • 200 g flormelis
  • 2 spsk mælk
  • 2 pk dobbelt Daim

Skærmbillede 2013-09-07 kl. 23.00.53

Fremgangsmåde:

  1. Smelt chokolade, farin, mælk og smør ved svag varme. Lad det herefter køle af.
  2. Imens piskes æg, sukker og vaniljesukker til en lys og luftig masse.
  3. Rør den smeltede chokolademasse sammen med æggesnapsen og tilsæt bagepulver og mel
  4. Fordel dejen i en bradepande og bag hele molevitten ved 200 grader i ovnen i 35-40 minutter.
  5. Lad kagen køle af inden du laver frostingen.

Frosting – Fremgangsmåde:

  1. Smelt chokoladen i en gryde ved lavt blus og lad den herefter køle lidt af.
  2. Mens chokoladen køler piskes smør, flormelis og mælk godt sammen i en skål, til blandingen bliver let og luftig.
  3. Tilsæt derefter den smeltede chokolade og pisk det hele sammen til en ensartet frosting.
  4. Smør chokoladefrostingen ud over den kolde kage og drys med hakket Daim.
  5. Velbekomme. 😀

Skærmbillede 2013-09-07 kl. 23.47.14

Søstertip: Kage på køl

  • Kagen smager dejligt på dagen, men næsten endnu bedre efter en nat i køleskabet hvor kage og frosting lige får lov til at sætte sig lidt. Perfekt hvis man skal have gæster to dage i streg – og det skal jeg. Imorgen kommer min søster og hendes veninder på besøg, og de skal naturligvis også forkæles med skøn kage. God weekend til jer alle.
2 thoughts on “Ugens Syndige: Creamy N’ Crunchy Chokoladekage

    • Nej den er mega god. Den har kun fået positiv feedback indtil videre. Men det er lidt en tung kage, så man skal helst ikke have planlagt noget super aktivt lige bagefter hihi. 😉

Leave a Reply

