Rispapirsruller med kylling og grønt guf

733804_10200907226222617_1095059793_n-2Rispapirsruller… enten hader man dem, (min kæreste påstår hårdnakket at de ligner kontaktlinser,) eller også elsker man dem. Jeg falder indenfor den sidste kategori. I min optik kombinerer rispapir lidt af det bedste fra begge verdener: wrappen, men med en brøkdel af kalorierne (der er kun 35 kcal pr. rispapir) og sushien – uden alt det der fedteri med tang og ris. Og så er det røvbilligt, WIN! Rispapir kan købes i de fleste supermarkeder og hos velassorterede grønthandlere. Her er opskriften:

Ingredienser (til 1 person):

  • 1 kyllingebryst
  • 4 stk. rispapir
  • kogende vand
  • fyld efter smag (I mine ruller puttede jeg stegt kylling, salat, dampede asparges, gulerødsstave, avocado i skiver og tzatziki).
20130721-202355

Så lækre og så nemme at variere. Brug lige præcis det fyld du bedst kan lide (eller bare det du har i dit køleskab. Billede lånt fra blogilates.com

Fremgangsmåde:

  1. Steg kyllingbrystet til det er gennemstegt.
  2. Forbered de øvrige ingredienser til fyld
  3. Tag et tærtefad eller en stor dyp tallerken, og dæk bunden med kogende vand
  4. Læg et rispapir i blød i det kogende vand i max 1 minut.
  5. Når rispapiret er blevt blødt placeres det på egen tallerken, fyldet puttes i (pas på – ikke for meget, så revner rispapiret), og rispapiret foldes herefter som ved tortillawraps.
  6. Så er der serveret (nem ret ikke?) 😉
instructions

Billede lånt af butifitness.com

Søstertip: Tzatziki så englene synger

  • 1 dl græsk youghurt
  • 1 dl creme fraiche
  • lidt citronsaft
  • 1 fed hvidløg (hakket fint)
  • revet agurk

Mix det hele sammen og spis det som et lækkert tilbehør til rispapirsrullerne. Det smager så lækkert. 🙂

3 thoughts on “Rispapirsruller med kylling og grønt guf

  1. Jeg elsker bare vietnamesiske forårsruller – så friskt og fuld af smag! Jeg elsker det især med rejer eller strimler af spicy svinekød, en smule peanutbutter, sprødt grønt og sød chilidyp – yum,

    – Anne

    • Sådan! Prøv det, og så håber jeg, at du er en af dem der bare synes at det er mega lækkert. 🙂 Skriv gerne hvordan det gik. 🙂

Leave a Reply

