Sunde choko-crepes

1235492_10201839012636695_846681624_n

Så er det søndag, og i dag tænkte jeg, at jeg ville forkæle mig selv med en af mine yndlingsspiser – pandekager. Men ikke en hvilken som helst slags pandekager – chokolade-pandekager…. Eller, ok, der er faktisk ikke chokolade- men kakaopulver i, men jeg er sikker på, at pandekagerne også vil være skønne med stykker af smeltet chokolade i. Mums. Anyways, de er super lette at lave, og så stiller de jo både pandekagecravings OG chokoladetrang. Hvad mere kan man ønske sig? Her er opskriften:

Ingredienser: 4 små pandekager

  • 1/2 dl havregryn
  • 1-2 tsk kakaopulver (kommer an på hvor stærk kakaosmag du ønsker)
  • 1/2 banan
  • 1 æg
  • 1/2 dl mælk

1239702_10201839011236660_2125290641_n

Fremgangsmåde:

  1. Put gryn og kakaopulver i en blender og mix til mel.
  2. Tilsæt de øvrige ingredienser og blend til dejen har en ensartet flydende konsistens.
  3. Bag pandekagerne på en lille pande med en smule fedtstof.
  4. Server med bær og frugt efter smag, og måske lidt hakket chokolade. Mums.

1233984_10201839061597919_1623956007_n

Søstersnak: Jeg vil bare lige sige tak 🙂

  • Ja altså jeg vil bare lige sige tusind tak for alle de søde kommentarer mit månedsdagsindlæg fik i går. Både her på bloggen og i private beskeder. Det var helt overvældende. Det er simpelthen så dejligt at høre, at I kan lide bloggen, stemningen herinde og at I lader jer inspirere af opskrifterne. Nu vil jeg smutte i køkkenet og forberede en af næste uges lækkerier til jer. Glæd jer. 🙂
Leave a Reply

