Bloggen og jeg har 1 måneds dag.

382451_4197536856399_949099596_n

Min søster og jeg for et år siden, da hun blev student. Lige om lidt flytter hun til London for at studere. Hun var grunden til, at jeg startede Søsters Køkken, således at hun altid ville have nogle lækre opskrifter ved hånden.

Hurraaaa. Bloggen og jeg har 1 månedsdag, og sikke en skøn måned vi har haft sammen. Mit køkken er blevet mit nye favoritrum i min lejlighed, og jeg har brugt masser af tid på at finde nye spændende opskrifter og eksperimentere med dem. Det er virkelig sjovt, når en ny opskrift bliver rigtig vellykket. Så kan jeg næsten ikke vente med at tage nogle fine billeder og oploade opskriften til bloggen, så I også kan prøve retten af.

Jeg havde dog aldrig troet, at så mange ville læse med her på Søsters Køkken. Bloggen var jo egentlig bare tænkt som en onlinekogebog til min søster, så hun altid har nogle skønne opskrifter ved hånden, når hun er i England og studerer. Men stille og roligt er flere og flere læsere kommet til, og jeg bliver simpelthen så glad og stolt, når I skriver her og på Instagram, hvordan min blog har inspireret jer i jeres køkkener. I inspirerer også mig med jeres forslag til variationer af mine retter og via jeres blogs. Så tusind tak for det. 🙂

…Og hvordan fejrer man så sådan en 1-månedsdag? Jeg har besluttet at gøre det med et personligt indlæg, hvor jeg vil svare på nogle spørgsmål, så I kan lære mig lidt bedre at kende. Jeg elsker selv den slags indlæg, så jeg håber, at I vil tage godt imod det. 🙂

skf

3 hurtige : alder, bopæl, beskæftigelse?

23 år, bor i Aarhus og studerer 3. år på medievidenskab på Aarhus Universitet. Ved siden af det er jeg chefredaktør på et mediemagasin, og arbejder som klubkonsulent for Aarhus Universitets-Sport.

Hvorfor startede du med at blogge?

Jeg startede denne blog, fordi jeg gerne ville lave en online opskriftbog til min søster. Jeg er samtidig i gang med et vægttab, og har de sidste par måneder brugt meget energi på at finde nogle sunde retter, som ville gøre hverdagen lidt sjovere. Jeg er dog kagemenneske med stort K, så søde sager skal der også være plads til ind imellem. Derfor ugens syndige. Jeg elsker at inspirere andre og lade mig inspirere.

Hvad finder man altid/aldrig i dit køleskab?

I mit køleskab er der altid æg, hytteost, kyllingpålæg, skummetmælk, frugt og grønt. Man vil til gengæld aldrig finde ketchup, færdigretter eller sodavand derinde, (medmindre min kæreste har puttet dem derind). Jeg går op i, at min mad skal være så naturlig som muligt uden alt for mange E-numre.

Hvad spiser du typisk i løbet af en dag, og er der nogle bestemte kostråd du følger?

Jeg spiser som regel fire måltider i løbet af en dag – morgenmad, frokost, aftensmad og en snack. Morgenmaden består ofte af en eller anden form for grød med bær på toppen, og til frokost er der som regel rugbrødsmadder på programmet. Aftensmaden varierer en del ,men består mest af kød og grønt. Jeg spiser generelt ikke så mange kulhydrater ved det måltid. Jeg følger ikke som sådan nogle bestemte kostråd, men jeg synes det er spændende at prøve rawfood-opskrifter af, og så kan jeg godt lide tankegangen bag Clean Eating. Jeg vil dog aldrig kunne leve 100% clean eller raw. Alt med måde.

Hvordan ser en typisk træningsuge ud for dig?

Jeg træner næsten hver dag lige for tiden og altid på hold. Jeg elsker den gode energi, som jeg får efter en rigtig god spinning- eller dansetime, og så er jeg også lige startet på at styrketræne. Jeg spinner cirka 5 dage om ugen, og dyrker styrketræning 3 gange. Har jeg tid, vil jeg også gerne en tur til dans – min favoritsport. Jeg bliver altid i så godt humør af det.

skf1

Hvilke 3 madblogge er dine favoritblogge?

  • Jeg er kæmpe fan af Stinnas blog. Hun er super kreativ, når det kommer til at finde på sunde retter. Og så synes jeg det er rart, at der ikke er proteinpulver i hendes opskrifter, da jeg generelt ikke er så vild med den slags.
  • Healthjunkie er en anden af mine favoritter. Jeg kan godt lide, at hun ofte bruger årstidens grøntsager i hendes retter. Og så er det dejlig overskueligt, at hun altid har energifordelingen med for hendes retter.
  • Rawganic er en ret ny blog, som jeg fandt via Instagram. Bloggens slogan er clean treats are my passion, og jeg skal lige love for, at der er mange lækre snackideer at hente der. Jeg skal helt sikkert prøve denne her raw citron og bær cheesecake snart.

Hvad er din livret?

Uh den er svær. Det kommer lidt an på humøret. Jeg elsker grøntsagstærte, men er også ret vild med gyros med ris og flødesovs… For slet ikke at tale om kager, det er jo en liga for sig. Ej jeg kan slet ikke vælge. 🙂

526403_10201620971105793_1410616111_n

Det her er helt klart en af kandidaterne til livretskagen. Nogen der kan huske den opskrift? MUMS!!!

Yes, det var så lidt om mig. Jeg håber I kunne lide indlægget, og at I blev lidt klogere på, hvem jeg er. Glæd jer til imorgen hvor jeg har en ny opskrift på pandekager på bloggen. Det bliver så lækkert!

4 thoughts on “Bloggen og jeg har 1 måneds dag.

  1. Næææææh, hvor dejligt lige at lære dig lidt bedre at kende! Og tillykke med dagen, jeg synes godt du kan være stolt over din første måned som blogger. Jeg er allerede dybt ‘forelsket’ i din blog! Der er sådan en dejlig skøn stemning herinde. Jeg glæder mig i hvert fald til at følger din vej fremover. 🙂

    Kh. Betina

    • Ej hvor er du sød Betina. Tusind tak. Jeg er virkelig glad for at du kan lide stemningen på bloggen. Jeg følger også dig på Bloglovin. 🙂

Leave a Reply

