Skipper Skræks Spinatæggekage

Skærmbillede 2013-08-28 kl. 11.43.04

Jeg elsker spinat næsten lige så højt som Skipper Skræk, og bruger det tit og ofte i alle de retter hvor jeg kan komme afsted med det – salater, pandekager, tærter og nu i denne æggekage. Æggekagen er perfekt til frokost med en lille smule hytteost. Alternativt kan du bruge den som wrap og fylde grøntsager og kylling i. Det tror jeg er super lækkert. Æggekagen i sig selv indeholder blot 179 kcal, men den mætter virkelig godt. Jeg havde ellers lavet en rugbrødsmad ved siden af, da jeg afprøvede den, men den kunne jeg næsten ikke spise. Her er opskriften:

Ingredienser:

  • 2 æg
  • 50 g frossen spinat (jeg tøede den op med mikroovnen i 2 minutter, men det kan også gøres i en gryde med en smule vand i bunden)
  • 1/2 dl mælk
  • Krydderier (jeg brugte urtesalt, peber og basilikum)

87912-skipper-skrk-havde-ret--

Fremgangsmåde:

  1. Bland alle ingredienser sammen
  2. Bag æggekagen ved middelvarme på en lille pande
  3. Når æggekagen er fast vendes den, så den bliver stegt på begge sider (det kan jeg bedst li, men det er ikke et must)
  4. Server æggekagen varm med fyld efter smag.

Skærmbillede 2013-08-28 kl. 11.43.28Søstertip: Afstemning i Gymbags Madchallenge #1

  • For et par uger siden deltog jeg i Gymbags Madchallenge #1 med DENNE kage. Nu er det blevet tid til at kåre en vinder, og min kage er blandt finalisterne. Hvis du vil stemme på mig, er alt du skal gøre at gå ind på Instagram under @gymbagdk og skrive under dette billede, hvis du helst vil afprøve mine ret. Jeg hedder @instalacour. Husk også at lade dig inspirere af alle de andre lækre indslag fra de øvrige finalister, og hold øje med den næste madchallenge på gymbag.dk.

6 thoughts on “Skipper Skræks Spinatæggekage

    • I Madpakken? Jeg har kun prøvet dem varme, men det må jeg da lige prøve når jeg starter på studiet igen om lidt. 🙂

      • Det lyder ihvertfald virkelig godt! Er et så mest grøntsager du putter i, eller putter du også kylling eller andet kødfyld i? 🙂

      • Åh det er oftest en blanding af noget salat og så enten noget røget laks eller andet skivepålæg, såsom kylling/kalkun/hamburgerryg eller noget i den stil. Det er så dejligt nemt! 🙂

Leave a Reply

