Fit Fastfood: Nachos med kylling, guacamole og god samvittighed

Skærmbillede 2013-08-21 kl. 13.47.17

OMG! Har haft lyst til nachos i 100 år men ikke turdet spise dem, fordi retten er en kaloribombe af rang. I denne uge besluttede jeg dog, at nu skulle det være. Kæresten er ude af huset, og jeg havde lyst til en rigtig tøse aften for mig selv med lækker mad. Jeg har derfor jagtet den perfekte opskrift på sunde nachos hele ugen, og nu er den her. I følge denne opskrift, indeholder en almindelig portion nachos med kylling 1095 kcal! Og det er endda uden guacamole! I min opskrift får du både nachos, kylling OG guacamole for blot 409 kcal!!! Crazy ikke? Det er mindre end halvdelen af, hvad der kaloriemæssigt er i en almindelig omgang nachos. Opskriften er inspireret af søde Helle fra bloggen tryingtogetfit.dk. Nyd en omgang fit fastfood med god samvittighed. Velbekomme.

Ingredienser: (til 1 person)

  • 1 fuldkornstortilla
  • 1/2 avocado
  • 25 g cheasyost 10%
  • 1 kyllingebryst
  • Guacamole spicemix
  • Salt og peber + krydderier efter smag

Fremgangsmåde:

  1. Skær tortillaen i trekantede stykker og bag dem på en bageplade i ovnen i 10 minutter ved 200 grader. Hold godt øje med dem, så de ikke bliver for mørke til sidst
  2. Mens tortillatrekanterne er i ovnen skæres kyllingen i små stykker, og steges på panden med salt, peber og diverse krydderier. Jeg brugte en grillblanding.
  3. Mens kyllingen steger, halveres avocadoen. Indholdet af den ene halve avocado puttes i en skål, moses, og tilsættes slutteligt lidt guacamole spicemix for ekstra smag.
  4. Når tortillatrekanterne er blevet brune og sprøde, tages de ud af ovnen, puttes på en tallerken og drysses med ost. Herefter skal tallerkenen have 30 sekunder i mikroovnen til osten er smeltet.
  5. Når osten er smeltet puttes kyllingestykkerne og guacamolen på tallerkenen, og så er der serveret. 🙂

Skærmbillede 2013-08-21 kl. 13.46.52

Søstertip: Hold øje med bloggen hver anden dag

  • Nu starter studierne så småt igen, og på mine 2 studiejobs bliver der ligeledes fuld fart frem hele efteråret. Jeg har derfor besluttet, at der fremover kun vil være opskrifter på Søsters Køkken hver anden dag. Så er jeg sikker på, at jeg kan nå det hele. Bloggen har snart været i luften i en måned nu, og jeg elsker virkelig at prøve nye opskrifter, skrive om dem, og få feedback fra alle jer søde læsere. Jeg håber at i stadig har lyst til at følge med.
Leave a Reply

