Flad-mave-klatkager med myslicrunch og bær

1014235_10201712483953557_1397221760_nDet her er seriøst min nye livret! For Kit Katten hvor smager det altså bare vidunderligt. Klatkagen er fluffy, myslien crunchy, og bærerne tilfører lige den sidste ekstra sødme – jeg er fan. Klatkagerne indeholder kun 224 kcal pr. styk. Der er således masser af plads til lidt friske bær, en lille smule mysli og et skvis akaciehonning, hvis du vil have det lidt ekstra sødt. Om klatkagerne ligefrem er med til at give en fladere mave ved jeg ikke, men det var det min veninde, som gav mig opskriften, kaldte dem, så det hedder de altså.

Lækkersulten? Også mig! Men inden jeg smutter i køkkenet og bager en portion mere (til mig selv), får i lige opskriften. Velbekomme.

Ingredienser: 4 Flad-mave-klatkager

  • 3 bananer
  • 2 æg
  • 1 tsk bagepulver
  • 1/2 dl kokosmel
  • 1/2 dl havregryn

Fyld:

Fremgangsmåde

  1. Mos bananerne i en skål.
  2. Hæld resten af ingredienserne i en skål og bland hele baduljen godt sammen.
  3. Bag klatkagerne på en slip-let-pande med en lille smule fedtstof ved medium varme.
  4. VÆR TÅLMODIG! Klatkagerne tager noget tid om at bage, så giv dig god tid inden du vender dem.
  5. Når pandekagerne er bagt serveres de på en tallerken.
  6. Pynt med friske bær, hjemmelavet mysli og akaciehonning.

Tøsebrunch

Ugens søstertip: Skriv til mig. 🙂

  • Dette var sidste opskrift i mit lille tøsebrunch-ugetema. For mig har det været super sjovt at lave, så nu kunne jeg godt tænke mig at høre hvad i synes? Kunne i tænke jer at jeg lavede flere temaer på bloggen? Har i prøvet en af opskrifterne? Eller måske opfundet en helt ny variation? Skriv om det i kommentarfeltet nedenunder eller #søsterskøkken på Instagram. Jeg glæder mig til at høre fra jer. 🙂

Leave a Reply

