Ugens Syndige: Mormors Henrivende Hindbærmuffins

1010399_10201623922539577_1466521299_nHvad er forskellen egentlig på cupcakes og muffins? Det gad jeg mega godt vide, da jeg forberedte dette indlæg, så jeg googlede. Ifølge Dr. Oetker er forskellen: “Fantasi. En cupcake er en muffin, som dækkes af lækker creme eller glasur og derefter dekoreres med et smukt mønster, med sjove figurer, prinsesseglimmer eller festligt krymmel. Det er kager, der er lige så sjove at lave, som de er at spise.” Det her er altså ikke en cupcake, og svaret på min undren var heller ikke så spændende som jeg havde håbet… Men nu ved du det, hvis nogen spørger. Dr. Oetker kan desuden berette at muffins og cupcakes er perfekte til fødselsdage og som værtindegave, men jeg vil nu også tilføje, at de er helt udemærket på en helt almindelig hverdag – bare til dig selv. Her er opskriften:

Ingredienser (ca. 12 stk):

  • 125 g blødt smør/magarine
  • 175 g sukker
  • 275 g hvede mel
  • 1 tsk vaniliesukker
  • 1 ½ tsk bagepulver
  • 2 æg
  • 1 dl fløde
  • 200 g Hindbær

Fremgangsmåde:

  1. Smør og sukker ”piskes” godt.
  2. Tilsæt æggene et ad gangen.
  3. Bland resten i på en gang.
  4. Fyld dejen i muffins forme (ca 12 stk), og bag muffins’ne i 20 minutter ved 200 grader

Søstertip: brug bærret

  • Hindbærerne kan eventuelt erstattes af blåbær eller en blanding af hindbær, blåbær, ribs eller rabarber. Kun fantasien sætter grænser. Ved syrlige bær skal der måske tilsættes lidt ekstra sukker.
2 thoughts on “Ugens Syndige: Mormors Henrivende Hindbærmuffins

    • Hej Anne 🙂
      Jeg er også helt tosset med hindbær. Ville ønske de ikke var så dyre, hihi. Jeg er simpelthen så glad for at du har tilmeldt dig som læser. Vil tjekke din blog ud med det samme. Hvis du vil kan du også følge Søsters Køkken på Bloglovin. 🙂

Leave a Reply

