Googlehavregrød med revet æble på toppen

Skærmbillede 2013-08-07 kl. 15.36.03

Når morgenmaden skal være lidt ekstra lux ryger der gerne en croissant eller 2 med ned… Men det er vidts mere sundt for sjælen, end for resten af kroppen 😉

For nu at starte rigtig standup-agtigt: Kender i det der med, når man flytter hjemmefra, og er i tvivl om hvordan man laver selv ret basale ting i et køkken? Såsom hvordan man koger et æg (3 min. blødkogt, 9 hårdkogt, 7 perfekt medium), bager en luftig bolle (sværere end man skulle tro), eller vasker op (varmt vand for pokker!!!!). Men når nøden er størst er Google din ven, og det var min ven der i sin tid lærte mig at smække en lækker, nem havregrød sammen. Det behøver ikke altid være så svært.

Ingredienser (til 1 person):

  • 1 dl havregryn
  • 2 dl vand
  • 1 æble

Fremgansmåde:

  1. Bring vandet i kog, og tilsæt havregrynene
  2. Rør i gryden til grøden tykner, herefter er den klar til servering
  3. Riv et æble og pynt med det på toppen.

Søstertip:

  • Havregrød kan også snildt laves i mikroovnen, hvis man har sådan en: Bland vand og gryn i en dyb tallerken, og giv grøden 2 minutter ved fuld styrke i mikroovnen. Tag den ud, rør rundt med en ske, og pynt med revet æble på toppen.
Gymbagbillede

Billede lånt af Gymbag

Gymbags madchallenge #1

Sundhedsfællesskabet Gymbag har lavet en madchallenge, hvor os der læser, med gerne må deltage i løjerne. Så det skal jeg selvfølgelig!!! Challengen går ud på at lave den lækreste/sjoveste/mest kreative ret ud fra 3 ingredienser. I denne uge er det banan, gulerod og avocado. Ud over de obligatoriske ingredienser må man gerne tilføje andre, og så bestemmer man selv om det skal være morgenmad, aftensmad, frokost eller dessert. Opskriften skal laves indenfor 7 dage.

Min hjerne arbejder allerede på højtryk. Jeg ved ikke helt hvad jeg vil lave endnu, men jeg ved det bliver noget sundt og lækkert. Hold øje med bloggen i weekenden, så poster jeg mit bidrag der. Let the challenge begin!!!!

Leave a Reply

