Kopkage på 1 minut

Skærmbillede 2013-08-04 kl. 20.50.58Jeg har fået en mikroovn i weekenden. Ikke en køn en men den fungerer, og det er det vigtigste. Min første mikro-ret er denne super skønne kopkage med skovbær, som både kan bruges som morgenmad og sund snack.  Den tager max 5 minutter at lave, hvoraf 1 af minutterne er i ovnen. Perfekt hvis du er typen der, ligesom mig, ofte kan have lidt travlt om morgenen. Og så er der masser af sundt guf i den for samlet set 150 kcal. Du kan altså sagtens spise kopkagen med god samvittighed. Her er opskriften:

1011562_10201641460418013_1919830625_n

Ingredienser:

  • 1 Kop
  • 4 spsk havregryn (jeg brugte fintvalset)
  • 1 æg
  • Et skvæt mælk
  • Evt. sukker eller Stevia
  • Bær

Fremgangsmåde:

  1. Bland havregryn og æg i en kop og tilsæt et skvæt mælk, så bliver kopkagen lidt ekstra fugtig
  2. Tilsæt herefter lidt sødestof, jeg brugte Stevia, og en håndfuld bær. Bruger du frosne bær, så husk at koge dem inden brug.
  3. Stil kopkagen i Mikroovnen i 1 minut
  4. Når kagen er færdig, vender du bunden i vejret på koppen. Kagen kommer ud af sig selv, og så kan du eventuelt pynte med lidt friske bær på toppen. Mums!

Skærmbillede 2013-08-04 kl. 20.50.37

Søstertip: Brug krydderier

  • Skal kopkagen have lidt ekstra smag, kan du med fordel bytte sukker eller stevia ud med for eksempel kardemomme eller min favorit – kanel!!!

Leave a Reply

